- Førstegangssamtale 5800 kr
- inkl. indledende dialog per telefon/mail
- evt. indhentning og gennemlæsning af tidligere sagsakter
- koordinering af udrednings/behandlings forløbet
- efterfølgende dokumentation af samtalen og evt. udarbejdelse af udrednings- og/eller behandlingsplan
- udfærdigelse af epikrise ved afslutning af et forløb,
- ved behov forud for samtalen eller umiddelbart efter indledende samtale kontakt til/koordinering med egen læge eller kommune
- varighed for samtalen er cirka 1,5 time
- Timepris 1800 kr for andre konsultationer
- tidsforbrug for dokumentation og forberedelse medregnes i tillæg til fremmøde-tiden
- typisk for en konsultation er forberedelse og dokumentation 15-20 min., patientkontakten varer i cirka 40-45 min.
- medicinopstartssamtaler med fx. igangsætning af ADHD medicin kræver altid udarbejdelse af behandlingsplan, hvorfor disse ofte har en længere varighed end 1 time.
- Eksempler på priser på hyppigt anvendte tests i forbindelse med udredning i praksis:
- ADOS 5500 kr.
- WISC-V 6500 kr.
- WAIS 6500 kr.
- TOVA 3000 kr.
- TeaCH 3000 kr.
- Telefonkonsultation afregnes efter tidsforbrug. Der laves som udgangspunkt ikke større medicinændringer per sms eller mail.
- Attestarbejde og dokumentation til uddannelsesinstitutioner udregnes efter faktisk anvendt tidsforbrug.
- Ved behov for akutte konsultationer i ferier eller weekender lægges 50% oven i almindelig takst.
- Der tages kilometertakst på 3,54 kr. pr km, samt almen timepris for transporttiden i forbindelse med netværksmøder eller hjemmebesøg.
- Udeblivelse eller afbud med kort varsel (<24 timer) afregnes som den planlagte/aftalte konsultationstype.
- Virksomheden er ikke tilknyttet ydernummer, men det er muligt som sygesikringsgruppe 2 patient at få refunderet en større del af beløbet til udredning og behandling.
-
Der kan kun opnås refusion som gruppe 2 sikringspatient, hvis patienten er under 18 år Sygesikring og sikringsgrupper (borger.dk)
-
Takstkort for refusion findes her:
boerne-og-ungdomspsykiatri-april-2024.pdf (laeger.dk)
-
Det er familiens/patientens eget ansvar at stå for kommunikationen med kommunerne/regionerne omkring dette. Ligesom familier med sundhedsforsikring selv må forestå kontakten til forsikringsselskaberne. BU Praksis vil altid afregne direkte med patienten/familierne.
- Ved problemer med faktura skal der rettes henvendelse til info@bu-praksis.dk
- Prisregulering er sidst sket 1. april 2024.